Jak zefektivnit nákup a výdej spotřebního materiálu?

Malé díly – velké problémy. Spotřební materiál a c-díly jsou nenápadné položky, jako šrouby, vrtáky, čisticí náčiní nebo osobní ochranné prostředky. Když ale nemáte přehled o jejich správě a nákupu, může to celou výrobu dost prodražit.

Malé, ale drahé

Často se stává, že nákup spotřebního materiálu úplně obchází nákupní oddělení, nebo mu je potřebný nákup nahlášen příliš pozdě. Pak si c-díly nakupují napřímo jednotlivá oddělení. To může zkazit výpočty výrobních kapacit, zatěžovat mistry a prodražit i samotný nákup.

Jak přestat plýtvat penězi a zajistit bezpečné zásobování?

Neobcházejte podnikový systém (ERP) a oddělení nákupu. Vaši kolegové z nákupního oddělení musí mít informace o vašich potřebách, lhůtách a dostupnosti materiálu.

Doplňování zásob musí běžet. Bez správných nástrojů a dílů nebude výroba dobře fungovat.

Řešením je systém elektronického nákupu a výdeje zásob, implementovaného do podnikového systému. Ten sleduje stav zásob a spotřebu provozních prostředků a c-dílů, a dává podněty k nákupu. Výdej (i případné vrácení) probíhá pomocí automatizovaných skříní.

Zajistíte tak:

  • spolehlivé zásobování na všech směnách
  • přehled o manipulaci s nářadím, OOPP a spotřebním materiálem
  • sledování zapůjčených nástrojů a měřících prostředků
  • úsporu času při hledání, nebo práci výdejny
  • snížení nákladů a malý vázaný kapitál díky automatizaci

Nechte si s výběrem a nastavením systému elektronického nákupu a výdeje poradit od našich kolegů.